» Hm...?

...Hoppas att Amanda inte läser sin egen blogg, för då kommer hon se mitt hemliga inlägg! 0.0
Inta bra, inte bra alls ♥ faktiskt JÄTTE MEGA dåligt... För om ser det, då är det ju inte hemligt!?!

JaJa, till saken...
Jag tycker att Amandas blogg är lite, vad ska jag säga? Tråkig, kanske?
...Asså gällande designen (som jag har gjort då, då)
Och då så tänkte jag lixom fråga om ni kan komma på om det finns något kuligt att fixa på designen? (:
Hängde ni med där eller?

K O M M E N T E R A ! !


» Den som letar, den finner

Denna har jag hittat hemma, en gammal systemkamera i märket Canon.











Idag har jag varit och fotat sen jag kom hem, en underbar solnedgång, även dimma. Resultat kommer sen...


» Tack! ^^

Vad glad jag blir, fina komentarer och läsare!
Jag har inte extremt många läsare men det är några.
JAg tycker det är roligt, att ni vill läsa och iallafall dem flesta uppskattar det .


Nu är det så att jag kanske har haft min Nikon D3100 i 4 veckor nu och jag har tagit en hel del vattenbilder efter som jag tycker det är kul. Här lägger jag upp en bild från vecka 2 och en bild från vecka 4.

JAg tycker iallafall att det har förändras lite. Jag har lärt mig lite och har lite mer koll och bestämmer själv hur jag vill ha bilderna. (efter som att jag själv reglerar ISO, bländare och slutartid)


En av dem första vattenbilderna. En tråkig bakrund. Inte så mycket "splash"


Nu har jag mer en fin bakrund. Fångar med och "fryser" ögonblicket (efter som jag använder kortare slutartid) jag får också bättre färger efter som jag har reglerat bländaren och använder en bakrund. Dock redigerat denna lite i kameran. Den ska vara röd iställer för orange i orginalbild.

Vad tycker ni??


» Foto

Nu ahr jag avrit ute och fotat. Jag har fixat med olika bländare slutare och ISO. Fick oliika resultat. Var ute efter mer mörka "mystiska" bilder lyckades med några. Men dock fick jag en väldigt hög ISO.


» Blogg.se

Nu har blogg.se fixat en ny sak vid namn "stil" spännande va?

Ídag har jag varit på skolan och det har varit en lång dag.
Snart ska jag gå och lägga mig och kolla på tv.

och NU kom jag på att ni inte sett en bild på mig.. Det får jag nog ta och ändra på den närmaste veckan.


HEEEJDÅ!


» Förslag ----------------------------- det vill jag ha!

Kom med förslag, vad ska jag fota, hur ska jag uppdatera bloggen. Hur ska jag fortsätta ? KOMENTERA


» Lagat byxa

Jag ska ut i stallet. Men en sak har jag märkt, hål i ridbyxorna!

Får ta och laga dem...


» Vattenportsätt

Igår blev det en hel del vattenbilder.
Jag fick lite problem men några bilder kan ni väl få se...


En vattenbild med fokus på "droppet" och en med fokus på"ringen" som bildas när droppen träffar vattenytan.

» Animation

Sedan var Lollo och jag så duktig att vi skulle försöka oss på en animation som vi fick göra om ett antal gånger efter som att den blev förstor.
Men den blev klar.
OBS! En slarvig rackare efter som vi inte hade så mycket tid ;)




» redigering hemma hos Lollo

Nu har jag varit hos min lilla kompis Lollo.
Hon har hjälp mig och lärt mig redigera i photoshop CS5,1.
Vi gjorde lite slarvigt men hon visade mig principen.
Här kommer lite resultat :)



Ja alltså lite redigering, ta bort stängsel + skylt.


Sedan har vi en liten bild på Agnes.
Den såg ut såhär från början

och sen såhär. Här tränade jag på att ändra ögon färg i CS5.1

sedan skulle jag och Lollo gemföra resultaten såhär ser Lollos ut: (på samma bild)


» Nu ska jag ta och fota lite inne

och om ni har tur får ni se resultat

KOM IHÅG ATT ANMÄLA TILL TÄVLINGEN NÅGRA INLÄGG LÄNGRE NER...


» Resultat av fotografering idag..



Med tema ljust
Haha. Nej men lite bilder från idag

                                               
                                                            
                                                            Sen så lekte jag lite med
                                                            vatten bilder :)



» Amanda vill ha...

Jag har en förkälek till ringar! Det bara är så.
Ringar är det bästa jag vet.
Och nu har jag hittat några jag värkligen vill ha. KOlla in...



Håll med om att dem är grymt snygga


» SVårt med insperation till tävling..? titta hit

Om du har problem mede insperation till tävligen så har jag ett tips här- Det är inte det bästa men ni förstår väl ;)



» Anmäl er till tävlingen ""

Tävlingen behöver anmälningar. Snälla anmäl.

Idag har jag inte gjort så mycket knappt fotat någraa bilder :o men det får vi ändra på snart..
Hare gött


» TÄVLING

Nu är det så att det är en tävling pågång. Med ett speciellt TEMA. Ja jag tänkte sådär till starten av bloggen så blir det väl bra med en tävling ? Ja här kommer information:


» Duktig Amanda

JAg tycker jag är duktig.
Nu har jag ätigt en macka och druckigt saft.

Men vad har mer hänt idag?
JA, jag har fått läxor och varit i skolan.
Nu sk ajag snart ladda in bilder på datorn för det är en tävling pågång....


» Foto med Agnes



Förlåt Agnes fatt jag inte valde dem bästa bilderna.


Sista bilden har jag redigerat lite i färgerna.

Sedan fick såklart Agnes kära mobil vara med på bild :)


» Min älskade ♥


Jag älskar dig Viggo ♥


» Skillnad Blixt eller Ej. (för amatörer)

Hej!

Jag är själv en nybörjare eller amatör eller hur man säger.
Men för dem som inte är provsfotografer kanske det är roligt att se.
Jag har som sagt en Nikon D3100.
I förrgår var jag ut och fotade klockan sju ungefär. DÅ var det mörkt ute:)

JAg tänkte visa skillnad mellan icke blixt och den inbyggda blixten.


Här är en bild som jag fotat utan blixt, jag har haft ett stativ och ändå
blir den suddig efter som att slutartiden är så lång får man inte komma
åt kameran under tiden. Här har jag ingen blixt men dock finns en
gatulyckta aldelses i bakrunden.


Denna har jag tagit med blixt. Kameran (min) har då en kortare slutartid.
Och det blir nästan dags ljus. :O




» Ny design ;D

Hoppas ni gillar den, men framför allt Amanda! Själv tycker jag att det vart rätt snyggt ♥


» Bloggen och en uppdatering

JA, bloggen ska få en uppdatering"

Min snälla kompis Lollo  ska göra en header till mig.
Så det är väl dax att skicka bilder :)



» Foto

Har varit ute och fotat. Ganska mörkt så blev inte så mycke bilder fotade även ett fåtal inne. Men här kommer dem :)


Lite bilder...
Komentera gärna förslag om vad jag ska fota :)


» 2 simpla tips

Jag har två tips.

Det första är att om du fotar oavsett vilken kamera du äger så använd stativ. Det är superviktigt om du fotar utan blixt. Efter som att slutartiden oftast bir längre så hinner du skaka mer.
Men bara för det rådet sluta inte använd blixt. Den ibyggda blixten gör superbra blixt. Var inte fösiktig med att använda blixt.

Andra tipset:


JA det är bara öva öva öva. Du märker det inte men du blir helatiden bättre fotograf!


» Fototaim

Ska ut och fota. Båda ute och inne.
Ni får väl se resultatet sen.
Jag ska använda stativet som jag köpte igår. (Hama star 31)


» Bilder

Nytt år ny blogg.
Jag finns även på trollesliv.blogg.se

Men över till bloggen, så ni vet hur jag fotar så kommer 2 bilder från gammla kameran (Casio) och 2 från nya (Nikon D3100).'

Hade bara djurbilder kvar från Gammla Kameran på datorn. . .


Togs med gammla kameran, lite redigerad

Denna är oredigerad

Nya kameran:


Nya kameran, själv tycker jag det är stor skillnad.
Att tillexempel kunna bestämma fokuspunkt själv. :)

En vattenbild. Med sådan låg slutartid klarar kameran av sådana bilder.
Som förra kameran hade jag inte kunnigt tagit en liknande bild med:)



» Min nya blogg vad sägs om det?

Hej!

Jag heter Amanda som hörs i namnet. Kanske inte världens bästa namn men .... dem andra var upptagen.
Jag fotar och tycker det är jätte roligt. Jag har haft tre kameror. Två kompaktkameror och en system (den jag har nu)

Jag fotar med en Nikon D3100 och har gjort det sedan 2 veckor tillbaka.

Mitt bloggande kommer bestå av mestadels bilder och liiiite text efter som jag själv tycker att det är jobbigt att läsa bloggar med lååång text.

Men då sätter vi väl igång....